چرا باید از موشن گرافیک استفاده کنیم و نقطه صفر تولید آن کجاست؟

چرا باید از موشن گرافیک استفاده کنیم و نقطه صفر تولید آن کجاست؟، در راستای سناریو نویسی برای موشن گرافیک، به تعدادی سوال برمیخوریم که پاسخ به آنها می تواند مارا در امر نوشتن سناریو کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

چرا باید از موشن گرافیک استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از موشن گرافیک ارائه بدهیم باید بگوئیم موشن گرافیک درواقع از ترکیبی از دو واژه موشن و گرافیک است که یکی به معنای حرکت و دیگری به معنای تصویر است. این نوع محتوا در بازاریابی محتوایی بسیار پراستفاده و پرطرفدار است، چراکه این امکان را می‌دهد که بتوانیم برخی موضوعات پیچیده را به راحتی به مخاطب منتقل کنیم.

به صورت کلی دو نکته مهم که باعث می‌شود به سمت ساخت موشن گرافیک برای بازاریابی بروند این است که: قالب موشن گرافیک سرعت بالایی در انتقال پیام دارد و می‌تواند فروش را افزایش دهد. نکته دوم این است که جذابیت بصری این نوع محتوا نیز بسیار زیاد است.

نقطه صفر تولید در موشن گرافیک کجاست؟

نکته مهم و نقطه صفر موشن گرافیک، سناریوی آن است. اما چند نکته دیگر نیز وجود دارد که در این بخش به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. این نکات مربوط به نحوه سفارش دادن و سفارش گرفتن موشن گرافیک است.  

پیمانکاری و سفارشی: درباره سفارش گرفتن و سفارش دادن، موضوع مهم این است که باید تعیین تکلیف کنید که دقیقا قرار است چه کاری انجام دهید. آیا شما فقط پیمانکار هستید و قرار است فقط خواسته‌های کارفرما را عملی کنید؟ یا استراتژیست محتوا هستید و قرار است سناریو را بنویسید؟ مشاور رسانه‌ای هستید؟ یا فردی هستید که مسئولیت نتیجه نهایی کار بر عهده شماست؟ جواب این سوال بسیار مهم است!

حال اگر صرفا انجام‌دهنده کار هستید سعی کنید در کار سفارش‌دهنده دخالت نکنید و اجازه دهید هرطور که علاقه‌مند است نتیجه کار را ببیند، چرا که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زمانی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود، برای فردی زمان بگذارید که از قبل برای یک نتیجه مشخص آمده است و به هیچ عنوان تمایل به تغییر آن ندارد.
اما اگر عنوان یک استراتژیست محتوا، مشاوره رسانه‌ای، راهبر تبلیغاتی یا هر عنوانی که شما را در قبال نتیجه کار مسئول می‌کند را دارید، سعی کنید تمامی اصول را رعایت کنید و با مشورت فرد انجام دهنده بهترین نتیجه را بگیرید.

محدودیت‌های سناریونویس برای موشن گرافیک

زمان: مدت زمان ویدئو یکی از مهمترین عوامل در سناریونویسی برای موشن گرافیک است که محدودیت‌هایی را برای نویسنده ایجاد می‌کند.

تصویر ذهنی: نویسنده باید تصویر ذهنی قوی داشته باشد تا بتواند تمام المان‌ها را در ذهن خود مجسم کند، درغیر این صورت شاید سناریو نوشته شده، محتوای مناسبی برای موشن گرافیک نشود.