معرفی بهترین کتاب‌های حوزه بازاریابی که باید بخوانید

معرفی بهترین کتاب‌های حوزه بازاریابی که باید بخوانید، اگر علاقه دارید اطلاعات و آموزش‌های بیشتری در زمینه بازاریابی و فروش داسته باشید به شما مطالعه کتاب را پیشنهاد می‌کنیم. در ادامه برخی از بهترین کتاب‌ها در زمینه بازاریابی و فروش را معرفی می‌کنیم.

کتاب تحقیقات بازاریابی

تحقیقات بازار از اولین و مهمترین فعالیت‌های تیم بازاریابی هر کسب و کاری برای تصمیم‌های مهم و چیدن استراتژی بازاریابی است. پس مطالعه این کتاب برای تمام افرادی که در زمینه بازاریابی فعالیت می‌کنند بسیار مهم است. کتاب تحقیقات بازاریابی از ” نارش کی مالهوترا” و ترجمه موسسه نشر مهربان است.

کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش نوشته سث گودین است. نویسنده کتاب مدیر ارشد بازاریابی یاهو بوده و از فعالان و متخصصین بازاریابی است. گاو بنفش کتابی معروف است و افرادی که به بازاریابی علاقه دارند بهتر است این کتاب را بخوانند. در این کتاب تمرکز بر متفاوت بودن استراتژی بازاریابی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت است.

کتاب جنگ بازاریابی

اگر به بازاریابی چریکی علاقه دارید کتاب جنگ بازاریابی اثر آل ریس و جک تروت بهترین انتخاب است. در این کتاب انواع روش‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی چریکی بررسی شده و از جهت استراتژی به جنگ تشبیه شده است. این کتاب از پرفروشترین و محبوبترین کتاب‌های علم بازاریابی در دنیاست.

کتاب نسل چهارم بازاریابی کاتلر

در این کتاب نسل آینده بازاریابی بررسی شده است. این کتاب از آقای کاتلر در سال ۲۰۱۷ چاپ شد و در آن علاوه بر بررسی آینده بازاریابی نکاتی جهت اصلاح دید در بازاریابی سنتی ارائه شده است. اگر علاقه دارید با تغییرات بازاریابی بخصوص بازاریابی دیجیتال آشنا شده و دید بهتری نسبت به آینده کسب کنید. مطالعه این کتاب پیشنهاد می‌شود.

کتاب استراتژی اقیانوس آبی

این کتاب حاصل ۲۰ سال تلاش و تجربه نویسندگان آن یعنی چان کیم و رنه مابورنیا است. در این کتاب شما با ۱۵۰ روش یا تکنیک در ۳۰ حوزه مختلف که در ۱۰۰ سال گذشته مورد استفاده قرار گرفته آشنا می‌شوید. به علاوه با استراتژی تمایز و استراتژی کاهش هزینه با رویکردی ترکیبی روبه رو خواهید شد.  اگر به موفقیت کسب و کار خود اهمیت می‌دهید مطالعه این کتاب خالی از لطف نیست.

کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر

این کتاب توسط پدر علم بازاریابی یعنی فیلیپ کاتلر در سال ۲۰۱۰ نوشته شده است. برای آشنایی با اصول مقدماتی و چارچوب‌های بازاریابی این کتاب بهترین انتخاب است. به علاوه با وجود مثال‌هایی که در کتاب ذکر شده دید خوب و کاملی نسبت به بازاریابی پیدا خواهید کرد.