سطح بندی کاربران، تولید پست بلاگ و استفاده از UGC، روش هایی برای جذب مشتری آنلاین

سطح بندی کاربران، تولید پست بلاگ و استفاده از UGC، روش هایی برای جذب مشتری آنلاین، جذب مشتری آنلاین از جمله مهم‌ترین کارهایی است که در فعالیت‌های مختلف اینترنتی باید انجام دهید. اگر می‌خواهید با روش های جذب مشتری آنلاین و چگونگی آن آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

سطح‌بندی کاربران

در فعالیت‌های آنلاین اصطلاحی وجود دارد که از آن با نام مشتری VIP یاد می‌کنند. مشتری VIP به کسی می‌گویند که به شما وفادارند، همیشه برای خرید کردن شما را انتخاب می‌کنند و کسب‌وکارتان را به دیگران پیشنهاد می‌دهند. سطح‌بندی کاربران این امکان را به شما می‌دهد که مشتریان VIP خودتان را از مشتریان یکبار مصرفتان جدا کنید. به این ترتیب، با شناسایی مشتریان یکبار مصرف و جذب آن‌ها، می‌توانید این گروه را به کاربران وفادار تبدیل کنید.

تولید پست وبلاگ

یکی دیگر از موثرترین روش‌های جذب مشتری آنلاین می‌توان به تولید پست وبلاگ اشاره کرد. زجانی که شما به عنوان یک کارآفرین یا مدیر یک کسب‌وکار، وبلاگ خودتان را راه‌اندازی می‌کنید، باید پیوسته آن را فعال نگه دارید. وبلاگ شما باید زنده، پویا و برای مخاطب جذاب باشد. از طریق تولید پست و محتواهای اینترنتی، می‌توانید به مخاطب ارتباط برقرار کنید، درباره فعالیت خود و چگونگی آن توضیح دهید و به خوبی سوالات مخاطب را پاسخ بگویید. راه‌اندازی وبلاگ و انتشار محتوای مرتبط با فعالیتتان و به طور کلی بازاریابی محتوایی، یک ترفند جذب مشتری آنلاین است.

استفاده از UGC

محتوای تولید شده به وسیله کاربر یا UGC می‌تواند تعداد زیادی مشتری اینترنتی را به سوی شما جذب کند. شاید برایتان سوال باشد که UGC دقیقا چیست؟ با چند مثال ساده، معنای آن را برایتان می‌گوییم: زمانی که شما پستی را در شبکه‌های اجتماعی یا وبلاگ خود منتشر می‌کنید، ممکن است تعداد قابل توجهی کامنت و نظر از سوی مخاطبان دریافت کنید. در شرایطی که میزان بازخوردها انقدر زیاد است که ارزشی مجزا از محتوای اصلی پیدا می‌کنند، یک UGC ایجاد می‌شود. به این ترتیب مخاطبان دیگر، خصوصا کاربرانی که به تازگی با شما آشنا شده‌اند، از طریق بازخوردها، اطلاعات زیادی را کسب می‌کنند. مثال دیگر در معنای یو جی سی، فعالیت شهروند_خبرنگاری است. این اصطلاح را آژانس‌های خبری ایجاد کرده‌اند. به این صورت که هر شهروند با تولید محتوای خبری از محل زندگی، نوع کار و اتفاقات پیرامونش، به عنوان خبرنگار مطرح می‌شود‌. به این ترتیب محتوایی ایجاد می‌شود که صفر تا صد آن را مخاطب تولید کرده است.

استفاده از یو جی سی در فعالیت‌های آنلاین، به شما کمک می‌کند که مخاطبانتان را برای آمدن به سمت خود، ترغیب کنید. زیرا احساس نزدیکی کاربر، با افرادی که هم‌رتبه خودشان هستند بسیار زیاد است.