آشنایی با تکنیک های بازاریابی و فروش

آشنایی با تکنیک های بازاریابی و فروش، در این مقاله قصد داریم چند تکنیک مهم بازاریابی B2C و چند روش موثر فروش را معرفی کنیم که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با ما همراه باشید.

آموزش تکنیک‌های موثر بازاریابی

اینترنت مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین ، وب و ایمیل را برای تبلیغ و هدایت فروش تجارت الکترونیکی ترکیب می کند. شبکه‌های اجتماعی نیز ممکن است برای استفاده از نام تجاری و ارتقا محصولات و خدمات استفاده شوند. در کل ، این تلاش ها معمولاً همراه با قالب های تبلیغاتی سنتی مانند رادیو ، تلویزیون و چاپ مورد استفاده قرار می گیرند.

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل یک روش بسیار موثر برای پرورش و تبدیل سرنخ ‌هاست. بازاریابی از طریق ایمیل فرایندی خودکار است که مشتریان خاص را با هدف تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها هدف قرار می دهد. با این حال ممکن است پیام شما در فیلترهای هرزنامه برود.

تبلیغات رسانه‌ای

رسانه های پولی ابزاری هستند که شرکت ها برای رشد بازدید وب سایت خود از طریق تبلیغات پولی از آن استفاده می کنند. یکی از محبوب ترین روش ها پیوندهای پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است. اساساً ، هر بار که روی تبلیغ کلیک می شود ، شرکت هزینه کمی برای بازدید کننده به موتور جستجو (یا سایت میزبان شخص ثالث) می پردازد .

داستان سرایی

داستان سرایی برند از یک قالب ارتباطی آشنا برای جلب نظر مصرف کنندگان در سطح احساسی استفاده می کند. به جای اینکه فقط واقعیت ها و اعداد و ارقام را بیان کنید ، داستان سرایی کنید زیرا به شما امکان می دهد داستانی به یادماندنی درباره اینکه شرکت شما چیست ؟ چه کاری انجام می دهید؟ چگونه مشکلات را حل می کنید؟ و چگونگی تعامل و مشارکت در جامعه و عموم مردم بیان کنید.

آموزش تکنیک‌های موثر فروش

اگر می‌خواهید در فروش موفق ظاهر شوید بهتر است روش‌های قدیمی را فراموش کنید. در ادامه چند روش موثر فروش را معرفی خواهیم کرد.

تکنیک فروش اسنپ

در این تکنیک باید به تصمیم گیری مشتری کمک کرد اما طوریکه مشتری تصسور کند خودش تصمیم گیرنده است.

  • مشتریان تصور می‌کنند فروشندگان وقت آنها را برای انتقال اطلاعات زیاد و غلط می‌گیرند تا محصول خود را بفروشند. پس فروشنده علاوه بر ارائه اطلاعات درست و مفید باید بهترین کانال ارتباط و بهترین زمان را انتخاب کند. مشتری باید کلمات هیجان انگیز را کنار گذاشته و از کلمات ساده و درست استفاده کند به طوریکه در کمترین زمان بهترین اطلاعات را در اختیار مشتری قرار دهد.
  • زمانی که مشتری به صحبت ترغیب شد حالا فروشنده باید تمام مزایا و ارزش‌های محصول و خدمات خود را شرح دهد.پ
  • اگر مشتری در انتخاب محصول مشکل داشت فروشنده باید تمرکز بر کمک به مشتری داشته باشد.توجه به اولویت های مشتری، همسو بودن و درک مشکلات و نیازهای مشتری و ساده سازی ارتباط مواردی است که فروشنده باید در نظر داشته باشد.

تکنیک فروش چالشگر

در این تکنیک بهترین فروشنده کسی است که بهترین ارتباط را با مشتری برقرار کند. در این تکنیک

  • مشتریان بسیار داناه و آگاه هستند. پس فروشنده باید اطلاعاتی جدید و مفید برای ارائه داشته باشد. در این تکنیک آموزش به مشتریان بالقوه بسیار مهم است.
  • در این تکنیک گفته می‌شود افراد با یکدیگر متفاوت هستند و فروشنده باید نسبت به هر شخص رویکرد متفاوتی داشته باشد.
  • برای کنترل خریدار باید به درستی مذاکره کرد. طوریکه ه خریدار احساس فروش تهاجی را نداشته باشد. پس بهتر است مذاکره حالتی دو طرف داشته باشد.

تکنیک فروش سندلر

در این تکنیک فروشنده باید خود را یک منبع مطمئن نشان دهد تا خریدار بتواند به او اعتماد کند. در این روش فروشنده باید در برخی از اصول روانشانسی تسلط داشته باشد.

  • در گام اول فروشنده باید اطلاعات کاملی از مشتری یا مشتریان و رقبای خود به دست آورد. سپس توجه کند با وجود رقبا توسط مشتریان چگونه رتبه‌بندی می‌شود.
  • گام دوم سوال پرسیدن درست از مشتری است البته فروشنده باید با اصول این کار آشنا شود تا مشتری را نترساند.
  • گوش دادن با علاقه به مشتری و درک گفته‌ها و نیازهای او در کنار درک زبان بدن مشتری بسیار مهم است.
  • در نهایت فروشنده نباید برای خرید به مشتری فشار آورد.

جهت آشنایی بیشتر با بازاریابی و فروش، می توانید به مطالعه کتاب ها بپردازید. ما در مقاله معرفی بهترین کتاب‌های حوزه بازاریابی که باید بخوانید به معرفی چند کتاب معروف پرداخته ایم.